17 cze 2015

Dżem truskawkowy z gotowaną cytryną


Sezon truskawkowy w pełni, więc grzech byłoby nie wykorzystać go do ostatniej truskawki :-) poza masą koktajli, nalewek, ciast itp. zrobiłam też dżem. Żaden niskosłodzony, żaden FIT, tylko tradycyjny, 100% naturalny dżemik z gotowaną cytryną (a to już mój wymysł - chyba dobry:) ). Ja uwielbiam w takich smarowidłach, gdy owoce są w całości, ale dla wielbicieli gładkich dżemów od razu piszę, że śmiało można je zmiksować. Pamiętajcie, to już przedostatni dzwonek na domowe zaprawy z truskawek! :-)


Składniki:

2 kg truskawek
1,2 kg białego cukru
1 duża cytryna z grubą skórką


1. Cytrynę dokładnie szorujemy, zalewamy wodą i gotujemy na średnim ogniu ok 15 minut. Studzimy.

2. Truskawki myjemy w zimnej wodzie, oczyszczamy z szypułek, wrzucamy do garnka z grubym dnem i zasypujemy cukrem, a następnie odstawiamy na ok 1 godzinę, aby puściły sok.

3. Cytrynę w całości mielimy w blenderze i dodajemy do truskawek, dokładnie mieszamy i stawiamy na ogniu. Całość gotujemy tak długo, aż dżem zgęstnieje. Moja metoda jest bardzo prosta - dżem jest gotowy, gdy z wierzchu zniknie cała piana. U mnie etap gotowania trwał ok 1,5 godziny, ale można go oczywiście wydłużyć.

4. Do wyparzonych i suchych słoików wlewamy gorący dżem i dokładnie zakręcamy. Na ok 10 minut słoiki stawiamy na zakrętkach.


SMACZNEGO :-)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz