10 kwi 2015

Ciastka misie


Ciasteczka misie zachwycą każdego małego łasucha. Ich przygotowanie wymaga dużo cierpliwości i czasu, ale uśmiech dzieci, gdy widzą te małe słodkości jest bezcenny :-)
Ciacha przygotowałam z okazji dnia otwartego w naszej szkole. Z tej porcji wyszło mi 40 ciasteczkowych misiów.


Składniki:

230g mąki
200g masła
100g cukru pudru
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
1 żółtko
30g gorzkiego kakao

lukier
czekolada


1. Mąkę i cukier puder przesiewamy na stolnicę, dodajemy posiekane w kostkę masło, żółtko i aromat waniliowy i szybko zarabiamy. Ciasto dzielimy na pół i do jednej z części dodajemy kakao. Ciasto zawijamy w woreczki jednorazowe i chowamy do lodówki na ok 1 godzinę.

2. Na podsypanej mąką stolnicy rozwałkowujemy dwa placki - jasny i ciemny, a następnie kieliszkami wykrawamy kółka (o średnicy ok 47mm i 29mm) Z wyciętych kółek składamy misia (uszka robimy z mniejszego kółka dodatkowo przeciętego na pół).


3. Ciastka pieczemy w 170*C ok 10 minut, chociaż czas pieczenia zależny jest od grubości rozwałkowanego ciasta. Ja robiłam bardzo cieniutkie misie, więc piekłam ok. 5 minut.

4. Po dokładnym wystudzeniu ciastka dekorujemy lukrem i roztopioną czekoladą.


SMACZNEGO :-)





1 komentarz: