2 paź 2016

Mini serniczki maliowe z winną galaretką



Rewelacyjne mini serniczki z malinami i wytrawną winną galaretką to deser dla wielbicieli wyrazistych smaków. Mocno czekoladowy biszkopt, lekki jak puch ser i lekko wytrawna galaretka z rewelacyjnego wina porzeczkowego pochodzącego ze Stacji Winiarskiej w Michałowicach to połączenie wręcz idealne. Każdy kto spróbuje tego wspaniałego wytrawnego deseru nie będzie mógł się powstrzymać przed kolejnym kęsem.


Składniki:

Czekoladowy spód:
1 jajko
3/4 szkl cukru
1/2 szkl śmietany 18%
1/4 szkl oleju
12 szkl mleka
50 g czekolady deserowej
odrobina ekstraktu waniliowego
1 szkl mąki pszennej
1/2 szkl kakao
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Masa serowa:

600 g sera 3x zmielonego lub serek z wiaderka
400 ml śmietanki 36%
6 kopiastych łyżek cukru pudru
ekstrakt waniliowy
3 kopiaste łyżki żelatyny rozpuszczone w 1/3 szkl gorącej wody
Garść świeżych malin

Poncz:

filiżanka mocnej herbaty z cukrem, cytryną i wódką

Galaretka z wina porzeczkowego:

500 ml wina porzeczkowego ze Stacji Winiarskiej w Michałowicach
3 łyżki cukru pudru
4  łyżki żelatyny


1. Mleko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim posiekaną czekoladę, studzimy Jajko ucieramy z cukrem, dodajemy śmietanę, olej, mleko z czekoladą i wanilię, chwilę miksujemy. Mąkę przesiewamy razem z kakao, sodą oczyszczoną i proszkiem do pieczenia, dodajemy do masy i miksujemy tylko do momentu połączenia składników. Blachę o wymiarach 30 x 25 cm wykładamy papierem do pieczenia i wypełniamy ciastem. Biszkopt czekoladowy pieczemy do tzw. suchego patyczka (ok 45 minut)  w 165*C. Gotowe ciasto wyciągamy z piekarnika i studzimy, przekrawamy na pół i krążkami o średnicy ok 6 cm wykrawamy okręgi. Każdy krążek pozostawiamy w obręczach i nasączamy ponczem.

2. Mocno schłodzoną śmietankę 36% ubijamy z cukrem pudrem na sztywno, a następnie dodajemy schłodzony ser, ekstrakt waniliowy i przestudzoną żelatynę i dokładnie miksujemy. Na koniec wsypujemy maliny i delikatnie mieszamy. Tak przygotowaną masą serową wypełniamy do 3/4 wysokości obręcze z biszkoptem czekoladowym. Chłodzimy w lodówce.

3. Wino i żelatynę podgrzewamy na małym ogniu, mieszamy i studzimy. Gdy zacznie tężeć wylewamy na przygotowane wcześniej serniczki. Desery pozostawiamy w lodówce na ok 2 godziny. Gotowe dekorujemy czerwoną porzeczką, jeżynami i malinami.

Z podanych porcji wychodzi 8 mini serniczków.

SMACZNEGO :-)




17 komentarzy:

  1. Wygląda to przepyśnie! Ja ostatnio uczę się gotować z www.kcalmar.com. MOże cie zainspirują:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają mniam mam zamiar zrobić w tygodniu. mam pytanie gdzie mogę kupic folie rant do składania takich mini serniczkow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podejrzewam, że w każdym sklepie z akcesoriami kuchennymi ale pewna nie jestem. Ja swoje ranty dostałam od babci w prezencie ;)

      Usuń
    2. dzięki już znalazłam chodziło mi o folie rantową pozdrawiam

      Usuń
  3. Takie miniserniczki to świetna sprawa. Uczta dla żołądka i dla oczu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć!
    Odezwij się proszę, jeśli interesuje Cię współpraca :)
    partner-pl@lionshome.de

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  7. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda idealnie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda obłędnie! Rodzina z pewnością byłaby zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, że nie lubię serników to i tak zrobię pożytek z tego przepisu, bo moja mama uwielbia je wcinać. Właśnie w tej chwili zaczyna go robić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojeju jakie to dobre :) Zrobiłam wczoraj bardzo podobne serniczki, oczywiście z Twojego przepisu. Lepszych w życiu nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale Wygląda. Super Przepis!

    OdpowiedzUsuń
  12. Co za talent, gratuluję pomysłu :)
    Wygląda bardzo smacznie i pewnie tak smakuje.
    Jutro biorę się do roboty jestem pewna, że tego nie pożałuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają rewelacyjnie. Jestem pod wrażeniem, bo jednak są idealne. Jak Ci się takie chciało stworzyć? Ja mam zawsze lenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mini serniczki, a smaku mnóstwo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie podane. Obowiązkowe do wina:)

    OdpowiedzUsuń