7 wrz 2014

Kapusta zasmażana z boczkiem, kiełbasą i ziemniakami



Czasami zamiast wymyślać, lubię zrobić proste, tradycyjne potrawy z naszej polskiej kuchni, które i tak zazwyczaj ,,udziwnię". Tym razem postawiłam na zasmażaną białą kapustę, w której zakochałam się na weselu brata. Zdecydowanie był to dla mnie najlepszy ze wszystkich dodatek do dań głównych. Ze względu na resztkowe zasoby białej kapustki (pogołąbkowej) postawiłam na to danie.

Składniki:

1/2 główki białej kapusty
10 cm kawałek boczku surowego lub wędzonego
5 kiełbasek z pomarańczą (lub małych białych kiełbasek i skórka pomarańczowa)
1 cebula
1/2 łyżeczki kminku
kilka ziaren ziela angieskiego
2 liście laurowe
sól, pieprz, wegeta
szczypta kolendry, kurkumy i chilli

ziemniaki
1 łyżka masła
2 łyżki mleka


1. Kapustę szatkujemy na mniejsze kawałki i gotujemy do miękkości w małej ilości wody z dodatkiem ziela angielskiego i liści laurowych. W międzyczasie boczek, cebulę i kiełbasę kroimy na drobną kostkę i podsmażamy na odrobinie oleju (aż boczek się wytopi).

2. Gdy kapusta będzie już miękka, a kiełbasa z boczkiem i cebulą przyrumienione, łączymy je ze sobą i gotujemy na małym ogniu z dodatkiem posiekanego drobno kminku i resztą przypraw. Kapustkę podajemy z utłuczonymi ziemniakami (z masłem i mlekiem).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz