5 wrz 2014

Ciasteczka cytrynowe z nutellą



Ostatnio brak mi mobilizacji i siły na pieczenie. Gotowanie po pracy wyciąga ze mnie resztki sił. Jednak MŚ w siatkówce dały mi przysłowiowego ,,kopa", aby znów wziąć się za tworzenie słodkości (bo nie ma to jak meczyk, piwko i coś na ząb, no nie? :) ).. Mój Mąż pochłaniacz ciastek był wniebowzięty smakiem tego małego, cytrynowo - czekoladowego cuda :)

Składniki:

3 szkl mąki pszennej
spora szczypta soli
1 szkl cukru pudru
3 łyżeczki cukru waniliowego
225 g masła (z lodówki)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki mleka
3 żółtka
1/2 kieliszka spirytusu
skórka z 1 cytryny
sok z 1/2 cytryny

1/2 słoika kremu czekoladowego (u mnie nutella)
cukier puder do posypania
masło do wysmarowania formy


1. Do dużej miski przesiewamy mąkę z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia i solą, dodajemy rozmącone żółtka, pokrojone w kostkę masło, mleko, cukier waniliowy, sok i skórkę z cytryny, spirytus i końcówką do zagniatania lub dłońmi wyrabiamy ciasto. Po wyrobieniu formujemy z niego kulę i wkładamy do lodówki na 1/2 godz.


2. Schłodzone ciasto wałkujemy (ok 2 mm) na wysypanej mąką stolnicy:

  • nakładamy po 1/2 łyżeczki kremu czekoladowego.

  • częścią ciasta przykrywamy krem czekoladowy i dociskami brzegi palcami
  • wykrawamy kieliszkiem pierożk


3. Ciasteczka pieczemy ok 12 minut w 180*C na funkcji termoobieg. Jeszcze gorące posypujemy cukrem pudrem.






1 komentarz: