12 gru 2015

Kulfi - lody indyjskie



Lody indyjskie kulfi to dla mnie zupełnie nowy smak. Ciut za słodkie i zbyt mocno wyczuwalne jest mleko w proszku (pomimo tego, że zdarza mi się je wyjadać suche łyżką tutaj mi to za bardzo nie pasowało:) ). Jednak wszystkim innym bardzo smakowało, dlatego postanowiłam dodać przepis tutaj. Następnym razem zrobię z mleka skondensowanego i myślę, że wyjdą wtedy idealne - przynajmniej dla mnie. 

Składniki:

3 szkl mleka w proszku
400 ml śmietanki 30%
ok 1 - 2 szkl mleka (wlewamy je stopniowo!)
1/2 łyżeczki szafranu
1/2 łyżeczki kardamonu
1/4 szkl cukru pudru
ok 1/2 szkl posiekanych orzeszków pistacjowych


1. Do garnka wsypujemy mleko w proszku, wlewamy śmietankę i cały czas mieszając dolewamy mleko. Masa powinna mieć konsystencję ciut luźniejszą od śmietany (rozbieżność spora, ale z doświadczenia wiem, że różnie to mleko w proszku chłonie :) ), doprawiamy szafranem, kardamonem i cukrem pudrem. Całość gotujemy na bardzo małym ogniu do momentu, aż masa lekko zgęstnieje. Masę ściągamy z ognia i wsypujemy orzeszki pistacjowe.

2. Przestudzoną masę wlewamy do maszyny do robienia lodów i kręcimy tak długo, aż masa wyraźnie się zmrozi. Przed podaniem posypujemy posiekanymi pistacjami.


SMACZNEGO :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz