24 wrz 2015

Golonka po chińsku



Do tej pory golonkę traktowałam jak wędlinę. Ugotowaną podawałam z chlebem, masłem i musztardą. Tym razem jednak odstępując od reguły przyrządziłam ją na sposób chiński z sosem sojowym i grzybami mun. Danie podałam z ryżem i warzywami.

Składniki:

1 golonka
500 g brukselki
2 pietruszki
kawałek selera
1 czerwona papryka
garść grzybów mun
3 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka świeżego imbiru
2 łyżki soku z cytryny
sól i pieprz
2 łyżki masła


1. Golonkę myjemy, skrapiamy sokiem z cytryny, posypujemy solą, pieprzem i wkładamy do lodówki na całą noc. Po tym czasie wrzucamy do wysokiego garnka, zalewamy wodą i gotujemy na małym ogniu (ok 1 godz. w szybkowarze, a 2 godzin na kuchence). Grzyby mun zalewamy wodą i ostawiamy.

2. Warzywa obieramy. Pietruszkę, paprykę i seler kroimy w słupki. Brukselkę podsmażamy na maśle. Do golonki dodajemy włoszczyznę, namoczone grzyby i gotujemy ok 15 minut.

3. Miękkie golonki wyciągamy z wywaru, mięso oddzielamy od kości i kroimy na mniejsze kawałki, a następnie obsmażamy na maśle razem ze świeżym imbirem, sosem sojowym i pokrojonymi na drobno grzybami mun. Wywar przecedzamy prze gęste sito i odparowujemy. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i sosem sojowym.

4. Mięso podajemy z ryżem i sałatką (ja do warzyw dodałam sosu słodko - pikantnego i miałam pyszne warzywa do obiadu).


SMACZNEGO :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz