22 paź 2014

Pierogi drożdżowe z mięsem, kapustą pekińską i chrzanem


Już dłuższy czas zalegała mi w kuchni kapusta pekińska. Wiedziałam, że muszę coś z niej zrobić, ale zupełnie nie miałam na nic pomysłu. Kiedyś słyszałam o kotletach faszerowanych właśnie kapustą pekińską... i wtedy pomyślałam... a gdyby i to i to zmielić i wbić w ciasto drożdżowe? Mój pomysł okazał się prawdziwym strzałem w 10! Na pewno nie raz skorzystam z tego przepisu :)
Uwielbiamy pierożki! A takie to już szczególnie :)))

Składniki:

Ciasto drożdżowe:

500 g mąki pszennej
1 łyżeczka soli
2 jajka
1/4 szklanki mleka
30 g drożdży świeżych
100 g masła (temp. pokojowa)
1 łyżka cukru
szczypta płatków chilli

Farsz:

1 kg mięsa z łopatki
1/2 główki kapusty pekińskiej
2 łyżki chrzanu
sól, pieprz ( u mnie dodatkowo maggi)

1 jajko do posmarowania
sos czosnkowy lub barszczyk


1. Mięso z łopatki gotujemy do miękkości (wywar przyda się na kolejny przepis ;) ), a następnie mielimy w maszynce do mięsa lub w blenderze. Kapustę pekińską siekamy na drobne kawałki i łączymy z przestudzonym mięsem. Dodajemy chrzan, sól, pieprz i ewentualnie maggi (jak ktoś lubi).

2. Mleko podgrzewamy, aby było mocno ciepłe, dodajemy do niego cukier i pokruszone drożdże. Mieszamy i pozostawiamy pod przykryciem, aż zaczyn ,,ruszy" (powstanie z całości lekka pianka). Mąkę miksujemy z masłem, solą i płatkami chilli, dodajemy zaczyn i rozmącone jajka. Całość miksujemy do momentu, aż składniki się dobrze połączą.


3. Ciasto przekładamy na stolnicę i chwilę wyrabiamy dłońmi, następnie rozwałkowujemy na grubość ok 3 mm i wykrawamy z niego krążki. Każdy krążek dodatkowo wałkujemy, nakładamy na niego po 1 łyżce farszu i zlepiamy w pierożki.


4. Każdego pieroga smarujemy rozmąconym jajkiem i pieczemy w 175*C przez ok 20 - 22 minut. Podajemy z barszczem lub sosem czosnkowym.






3 komentarze:

  1. Wyglądają rewelacyjnie! Dalszy komentarz jest zbędny, bo zdjęcia bronią się same.

    Pozdrawiam,
    www.wypisz-wymaaaluj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. 30 dkg drożdży na pół kilo mąki ? Ciasto samo ucieknie z miski, przypuszczam, że 30 g.Pozdrawiam, Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem... Po prostu nie wiem dlaczego, ale prawie za każdym razem przy drożdżach pisze dkg..! oczywiście masz rację, już poprawiam :)

      Usuń