25 sie 2014

Spicy corn czyli kolba z masełkiem na ostro


Kukurydza... co ona ma w sobie tak wyjątkowego, że ugotowana, podana z masełkiem i solą smakuje tak cudownie? Czy Wy, jak byliście dziećmi, podczas robienia sałatki wyjadaliście jej ziarenka? W tym roku niecierpliwie czekałam na pojawienie się świeżych kolb w sklepach. Wczoraj przy okazji robienia zakupów wpadło mi w oko małe opakowanie tego żółciutkiego warzywa. Kiedyś słyszałam o serwowaniu kukurydzy na ostro, a że lubuję się w wyrazistych smakach postanowiłam spróbować taką zrobić. I mój pomysł okazał się być idealny.

Ps. Nie zrywajcie kolb kukurydzy z obcych pól, lepiej jest kupić je w sklepie - ja kiedyś opętana wielką chęcią zjedzenia jej zerwałam z pola kukurydzę... pastewną. Dla baranów.
:))))))))))))))

Składniki:

2 kolby kukurydzy
1/2 szklanki mleka

masło
1 1/2 łyżeczki płatków chilli
2 łyżeczki słodkiej papryki
po 1/2 łyżeczki majeranku, oregano, bazylii, lubczyku i soli


1. W dużym garnku gotujemy wodę z mlekiem i 1 łyżeczką soli, dodajemy przepołowione na pół kolby kukurydzy i trzymamy na ogniu ok 30 minut (ziarna muszą zmięknąć).

2. W moździerzu rozcieramy ze sobą płatki chilli, słodką paprykę, zioła i sól.


3. Odcedzoną kukurydzę nabijamy na patyki do szaszłyków, smarujemy masłem i posypujemy przygotowaną mieszanką przypraw. PYSZNOŚCI!!!!!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz