8 maj 2014

Scones z rodzynkami i limonką



Pierwszy raz scones miałam przyjemność jeść podczas pobytu w Irlandii. Tak bardzo mi zasmakowały, że postanowiłam zrobić je sama. Udało mi się zdobyć przepis od angielskiej cukierniczki. Wiadomo, ilu kucharzy tyle przepisów, więc podobnych bułeczek robiłam już dziesiątki razy. Ale z tego przepisu smakują mi najbardziej.

Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki cukru
1 łyżka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 łyżka skórki z limonki
1/2 szklanki zimnego masła
1/2 szklanki śmietanki 30 lub 36%
1/4 szklanki mleka 2%
1 jajko
1 łyżeczka wanilii
1 szklanka rodzynek



1. Mąkę, cukier, proszek i sól przesiewamy do miski. Dodajemy startą skórkę cytrynową i masło. Palcami delikatnie łączymy ze sobą składniki (ale nie ugniatamy), a następnie biorąc porcję masła z mąką przecieramy ją między dłońmi tworząc płaskie ,,płatki" z masła.




2. Śmietankę łączymy z mlekiem, rozmąconym jajkiem i wanilią i dodajemy do suchych składników. Mieszamy do momentu połączenia składników i przekładamy na oprószoną mąką stolnicę. Ciasto wyrabiamy kopertowo. Na sam koniec dodajemy rodzynki.



3. Ciasto wałkujemy na grubość ok 4 cm na prostokąt lub okrąg i wykrawamy z niego 8 okrągłych bułek. Tak przygotowane bułeczki smarujemy zimnym mlekiem i pieczemy w 190*C przez 20 - 25 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz