25 maj 2014

3 bit na zimno



Ciasto 3 bit kojarzyło mi się zawsze z ciężkim, słodkim ciastem z dużą ilością czekolady, dlatego nigdy wcześniej go nie robiłam. I to był mój bardzo duży błąd. Szczególnie teraz, gdy termometry za oknem wskazują ponad 30 stopni takie ciasto nadaje się na deser po lekkim obiedzie. Dobrze schłodzone, z delikatną śmietankową pianką smakuje wyśmienicie.


Składniki:

ok. 60 herbatników mlecznych

500 g masy kajmakowej
1 chałwa kakaowa (100 g )

masa budyniowa:

2 budynie śmietankowe
130 g masła w temperaturze pokojowej
6 łyżek cukru
800 ml mleka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

śmietan fix
200 ml śmietanki 30%
tabliczka gorzkiej czekolady


1. Całą blachę wykładamy folią aluminiową, na spodzie układamy 1 warstwę herbatników. Masę kajmakową lekko podgrzewamy, dodajemy chałwę i miksujemy do momentu zlikwidowania grudek, a następnie wylewamy na herbatniki. Przykrywamy 2 warstwą ciastek.

2. 500 ml mleka zagotowujemy razem z cukrem. W pozostałej części mleka rozrabiamy budyń z wanilią. Na gotujące się mleko wlewamy mieszankę i gotujemy, aż zgęstnieje. Zostawiamy do całkowitego przestudzenia. Gdy budyń jest już zimny, miksujemy go na gładki krem razem z masłem.
Masę wylewamy na herbatniki i przykrywamy 3, ostatnią warstwą ciastek.

3. Zimną śmietankę ubijamy z dodatkiem śmietan - fixu i wykładamy na wierzch. Ciasto wkładamy do lodówki na całą noc. Przed podaniem posypujemy startą, najlepiej gorzką czekoladą.


3 komentarze:

  1. Jaka blacha do tego ciasta będzie najlepsza?
    Ciasto wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsza będzie blacha 25 x 25 lub 25 x 30 cm, ale nie większa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda bosko :) Nigdy go nie robiłam bo wydawało mi się mega trudne, ale zrobię je na rocznicę ślubu na 30 czerwca :) mąż będzie zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń