16 cze 2015

Żurek z białą kiełbasą, boczkiem i grzybami - zakwas od Piskorka



Dawno nie jadłam tak aromatycznego żurku jak dziś. Zakwas od Piskorka okazał się tym, jakiego szukałam już od bardzo dawna. Żurek w mojej kuchni musi być gęsty i kwaśny z intensywnie wyczuwalnym czosnkiem.  Butelki z zakwasem udało mi się nabyć podczas Małopolskiego Festiwalu Smaku w Oświęcimiu (kolejny post poświęcę na krótką relację z tego wydarzenia - a będzie o czym pisać :-) ). Moja propozycja podania żurku? Obowiązkowo z podsmażaną białą kiełbasą, wędzonym boczkiem, grzybami, cebulą i ziemniakami.

Składniki:

1 butelka zakwasu na żur od Piskorka
2 l wywaru warzywnego
1 cebula
3 białe kiełbasy
ok 25 dag wędzonego boczku
5 suszonych plasterków grzybów (dowolne, ale najlepsze prawdziwki, wcześniej namoczonych w zimnej wodzie
2 ziemniaki
1 łyżka tartego, ostrego chrzanu
sól, pieprz, majeranek


1. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni. Gdy się lekko wytopi, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i grzyby. Podsmażamy ok 10 minut i przekładamy do miski. Na tej samej patelni rumienimy pokrojone w kostkę ziemniaki.


2. Do garnka wrzucamy wcześniej przygotowane warzywa z boczkiem i zalewamy je bulionem warzywnym. Gotujemy ok 10 minut pod przykryciem. Gdy ziemniaki będą już miękkie, wlewamy żurek i trzymamy go na ogniu jeszcze ok 3 minut.


3. Gotowy żurek doprawiamy do smaku tartym chrzanem, solą, pieprzem i majerankiem (ok 2 łyżek).


SMACZNEGO :-)






Gwiazda dnia:


:-)

1 komentarz: