2 kwi 2014

Zapiekany grysik z owocami


Co sądzicie o grysiku? Przyrządzacie go czasami? Ja pamiętam jego smak z domu, moja mama często robiła nam go na kolację (zazwyczaj z sokiem malinowym) albo do niedzielnego rosołu. U mnie niestety odszedł na długo w zapomnienie, używałam go jedynie do mas. Ale na szczęście tylko do wczoraj.


Składniki:

2 szklanki mleka
3,5 łyżki grysiku
2 łyżeczki cukru
1 łyżeczki cukru waniliowego
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 łyżka masła
1 jajko
cynamon
garść rodzynek
garść migdałów w płatkach
dowolne owoce lub dżem


1. Mleko wlewamy do garnka, wsypujemy grysik i gotujemy na średnim ogniu aż do jego zgęstnienia (cały czas mieszając). Gdy grysik jest już gęsty, dodajemy wanilię i lekko studzimy. Jajka ucieramy z cukrami.

2. Do ciepłego, ale nie gorącego grysiku dodajemy masło, dokładnie mieszamy, następnie wlewamy utarte jajka i również mieszamy. W naczynkach do zapiekania układamy owoce lub dżem (ja dałam brzoskwinie i dżem jagodowy) i wylewamy grysik. Wierzch posypujemy rodzynkami, migdałami i cynamonem.



3. Zapiekamy w piekarniku w 180*C przez ok 25 minut. Bardzo dobrze smakuje na ciepło jak i na zimno.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz